2016. szeptember 6., kedd

Europe's Finest

Az elmúlt két évtized nemcsak az USA-ban, hanem szerte Európában is kitermelte a jobbnál jobb előadókat. Szerencsére a választék hatalmas, így már előre jelzem, hogy a mai válogatásból biztosan lesznek nagy kimaradók, de nem is a teljesség volt a cél. 
Forrás: http://www.google.com/


Le is szögezem az elején, hogy a német nyelv mint olyan az én fejemben összeegyeztethetetlen a éneklés legtöbb formájával, így német előadó csak hírmondóba lesz kettő, valamint magyarokkal sem foglalkozom most,
Nálam Európát toronymagasan a franciák vezetik és ez érződni fog lejjebb, de nem velük kezdem.

Roots Manuva (UK)
Londoni arc. Valamikor 2001 környékén hallottam először és rögtön meg is tetszett az egyedi stílusa és az alternativ hiphop amit játszik. 3 albuma van meg nekem, és mindhárom nagyon jó.



Freundeskreis (Germany)
Ők speciel németek, de ezt a számot ezerszer meghallgattam már. Valószínűleg azért tetszik, mert nem nyomják fullba a németet.

Dj Tomekk (Germany)
Vele gyorsan le is zárom a német vonalat. Na jó, ő DJ tehát könnyű szeretni, mert nem dumál németül. A Return of hip hop albuma kifejezetten faszás.
Itt GZA viszi a show, és ez is hatalmas bólogatós zene. Ronggyá hallgattam ezt is már. 

Cilvaringz (Netherlands)
Az első nem amerikai Wu-Tang Member és ezt a státuszt elég régen elérte már. Még egy Amsterdami kirándulás alkalmával figyelt fel rá ODB. Páran személyesen is láthattuk a Method Man, Redman koncert előzenekaraként a PECSA-ban.

Looptroop (Sweden)
Bizony bizony északon is zajlik az élet. Persze azt ők is érezték, hogy ha nem csak a jávorszarvasoknak akarnak zenélni, akkor ne svédül tegyék. Mivel azonban Svédországban mindenki gyakorlatilag akcentus nélkül tolja az angolt, így nekik sincs gondjuk vele.

És akkor következzen Franciaország. Na a francia nyelv szerintem kifejezetten passzol a raphez. Pedig beszédben annyira nem szeretem, de rappelve zseniális.

MC Solaar
Kötelező megemlíteni és meg is érdemli. Alap, ha a francia hiphop szóba kerül.

Saian Supa Crew
Velük is a kétezres évek hajnalán találkoztam először és rögtön belopták magukat a szívembe.



IAM
Szintén nagy kedvencek és régi motorosok Marseilleből


Supreme NTM
Ők is régi arcok egy másik hirhedt helyről Saint-Denisből.

Fonky Family
Őket a Taxiből ismertem meg. Rajtuk kívül is egyébként az első két Taxi rész zenei anyaga figyelemreméltó.

Ehhez utóbbihoz a zenei alapot szerintem Dieter Bohlen és Thomas Anders szerezték. 

Mafia Underground
Szintén Taxi zene, de egyébként semmit nem tudok róluk.

One Shot

Maradjunk a Taxi vonalon. Ők a Taxi2  teljes filmzenéjéért felelnek.

Psy 4 de la Rime
Egyszer kutattam a francia zenéket és ekkor bukkantam rájuk, többet nem tudok róluk. Teccetős, bár a nevük a koreai kollega sikerei óta félrevezető.


Soroljátok, hogy kik maradtak ki, mert vannak sokan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése