2016. április 5., kedd

Sápadt Arcú All-Stars

Új hónap új válogatás. Ezúttal a fehér rapperek között válogatok a teljesség igénye nélkül. Először letudom a kötelezőeket, aztán rátérek a kevésbé ismertekre.


Forrás: http://www.google.com/


Vanilla Ice
Na jó csak vicc volt. :)


Eminem
Lehet szeretni meg nem szeretni, de vitathatatlanul a leg ebben a kategóriában. Nyilván kellett mellé egy Dr Dre, aki egyengette a karrierjét, de jól megtanulta a leckét, a tehetsége meg adott volt.


Beastie Boys
Velük úgy vagyok, mint a nőknél Missy Elliottal. A képi világ anno nem jött be, így a zenéjükkel sem foglalkoztam igazán. Azért nem kérdés, hogy a hiphop történelem könyvekben kapnak egy fejezetet.

House of Pain
Az írek. Bár a nagyközönségnek szerintem one hit wonderek, azért ennél jóval többről volt szó. Everlast szólóban is aktívkodott, el is kanyarodott a hiphoptól, aztán meg jött a La Coka Nostra. Őket külön most nem is említem meg, mert lesz még róluk érintőlegesen szó.

Talán a kötelezőt ezzel letudtam, és akkor jöjjenek a többiek.

Bubba Sparxxx
Igazi white trash rapper. A képi világ is mindig ezt tükrözi, nem csoda, hiszen egy 30 ezres Georgia-i kisvárosban nőtt fel 100 km-re Atlantától. Én nagyon bírom, bár egy ideje már nem hallottam róla.



Brother Ali
Nála fehérebb rapper nem létezik, ő ugyanis albínó. A Wisconsin-i Madison szülötte, aki amellett, hogy termékenyen alkot még aktivistaként is felbukkan itt-ott.

Apathy
Kb két éve fedeztem fel a Connecticut-i rappert és nagyon tetszik a zenéje. Amellett, hogy rappel, producerként is tevékenykedik főleg a földijei körében.

Atmosphere
Őket sem ismerem túl régóta, annak ellenére, hogy '97-ben jelent meg az első albumuk. Ez a kevés idő is elég volt azonban, hogy bekerüljenek a válogatásba. Egy rapper, dj párosról van szó Minneapolisból.



Swollen Members
Egy vegyes összetételű csapat Vancouver-ből, de mivel a fő vokálos (Madchild) fehér, így ide rakom őket is. 1992-ben alakultak, de első albumuk csak 1999-ben jelent meg, amit viszont azóta még nyolc követett.


3rd Bass
Ők sem ma kezdték az ipart. A történelem könyvek elég korán említik már a nevüket ('88). Igazából talán ők voltak az első elismert fehér rapperek. Na jó, a dj feka volt, de ő most nem számít.
Mc Serch-nek akkor respektje volt, hogy a Yo! MTV raps1995.08.17-i utolsó adásában egyedüli fehérként freestyleozott nem gyenge arcokkal.


Action Bronson
Viszonylag új szereplő, aki nem tipikus albán zsidó származásával üde színfoltja a műfajnak.


Ilyen lehetett, amikor Csoki Bácsi nagyban gondolkodott a 66-os útról, meg a csálé csöcsű stoppos picsákról.


Akkor sem jön zavarba, ha wc-re kell mennie koncert közben.

Ill Bill
Brooklyn-i arc. Sokszor vándorol a hardcore ösvényen, ami már nem annyira az én ízlésemnek való, de ezt leszámítva tetszik. Szóló anyagai túl több különböző formációban is szerepelt már, többek között a La Coka Nostrában is.


Sick Jacken
B-Real The Psycho Realm nevű bandájából ismerem, viszont sokat nem tudok róla.




Macklemore
Majdnem megfeledkeztem róla. Nekem nagyon bejön amit csinál. Mostanában jelent meg az új albuma, amit még nem hallottam, de kíváncsi vagyok rá.



Slaine
Előbb láttam színészként, mint rapperként méghozzá a Gone Baby Gone c. filmben. Más szintén Bostonban forgatott filmben is szerepel, hiszen oda valósi. Rappelni először a Special Teamz tagjaként hallottam, ahogy Edo G-vel és Jaysaunnal alkottak triót, valamint tagja a már említett La Coka Nostrának is.

......és még lehetne folytatni a sort párral, mert szerencsére van kínálat, de szerintem ennyi elég volt, így is túl hosszú lett. Akik elsőre eszembe jutottak, azok úgyis benne vannak.

2 megjegyzés: