2016. május 10., kedd

Freddie Gibbs

2010-ben láttam egy addig számomra ismeretlen előadó klippjét a youtube-on. Megnéztem, meghallgattam és nagyon tetszett. Elkezdtem kicsit nyomozni utána, hogy mit lehet tudni róla, de csak keveset tudtam meg. Az indianai Gary városában él, de ez a klippből is kiderült. Akkor még csak mixtapejei voltak, de a youtubenak hála volt pár klippje is már, így kezdtem megismerkedni vele. Ladies and Gentleman: Freddie Gibbs.

Forrás: http://www.hotnewhiphop.com/

Ahogy a wikipedia-ból megtudtam már 2006-ban leszerződött az Interscope-val, és fel is vett egy albumot, de a kiadónál történt vezetőváltás miatt dobták a lemezt és őt is. Ezt követően mixtapekkel próbált hírnevet szerezni magának, ami nem sikerült rosszul, mert olyan arcok adták a nevüket számaihoz, mint Jadakiss, Krayzie Bone, Pharell vagy Bun B. Az első minőségi anyag a Str8 Killa c. EP lett, amit 2010-ben adott ki.
Ezt követően 5 év alatt összesen még 7 EP adott ki, többségében Madlib producerkedésével. A teljesség igénye nélkül pár track.

2013-ban végre kiadta az első rendes stúdióalbumát ESGN címen.
2014-ben ismét összeállt Madlib-el és kiadták a Piñata-t.


Tavaly év végén szólóban következett a Shadow Of A Doubt albumával, ami jelenleg a legfrissebb anyaga, bár a napokban jelentették be, hogy hamarosan új közös album érkezik Madlib-el.


Őszintén szólva én egy kicsit másra számítottam tőle az első anyagai után, mert nekem nem jönnek be ezek a manapság divatos felpörgetett beatek és borzasztó autotuneos nyiválkolások, amik azért az ő albumain is vannak bőven. Ettől függetlenül tehetséges előadónak tartom.

BTW
Ha még nem láttátok, akkor itt van Crank Lucas zseniális videója, amin nagyon faszán bemutatja a hip hop fejlődését/átalakulását az évek során. Én valahol a 2000-es években álltam meg. Ami a fent leírt stílusban szól, az nálam is WTF jelzővel van ellátva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése